Nie tak łatwo załatwić zwrot podatku z Holandii, jeżeli nie ma się odpowiedniej wiedzy. Tak, praca tam jak najbardziej może okazać się opłacalna, ale należy pamiętać o dopełnieniu odpowiednich formalności po każdym roku, który się tam przepracowało.
Zwrot podatku z Holandii – jakie dokumenty są potrzebne?
Bez tego nawet nie ma co starać się o należne pieniądze. Aby złożyć dokumenty w holenderskim urzędzie skarbowym potrzebne będą:
- dokumenty podatkowe wystawione przez pracodawcę (Jaaropgave lub Jaaropgaaf),
- odcinek z wypłaty (Salaris), jeżeli ktoś nie będzie w stanie dostarczyć dokumentów podatkowych.
W przypadku, jeżeli rozliczenie następuje z małżonkiem, który nie posiada BSN (het Burger Service Nummer), należy przygotować:
- kserokopię paszportu lub dowodu osobistego współmałżonka,,
- zaświadczenie o zameldowaniu,
- akt ślubu,
- ksero rozliczenia PIT w Polsce współmałżonka lub pisemne oświadczenie, że nie osiągnął dochodu w roku podatkowym, który podlega rozliczeniu.
Status rezydencji podatkowej w Holandii
Kolejny ważny temat, z którym należy się zapoznać, jeśli kogoś interesuje zwrot podatku z Holandii. Od 2021 roku zaszły pewne zmiany, jeżeli chodzi o odzyskiwanie pieniędzy. Holenderski urząd skarbowy Belastingdienst uznał, że status rezydenta podatkowego przysługuje tym osobom, które w ciągu roku podatkowego osiągną co najmniej 90 %. swoich przychodów na terenie Holandii. Wysokość zwrotu podatku uzależniona jest od wielu czynników, m.in. od wysokości zarobków, jakie zostały osiągnięte w danym roku.