Kiedy poszukujemy oferty firmy czyszczącej powierzchnie interesuje nas głównie cena. Nie ukrywajmy – referencje, ekipa, wszystkie te zdjęcia, które wręcz zalewają nas na stronach internetowych – są drugorzędne. Właściwie mogłoby ich nie być, bo zależy nam tylko na tym byśmy przekonali się że firma skutecznie wykona swoje zadanie i zrobi to stosunkowo tanio. Niestety zawsze pojawia się jakieś ale…
Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, jak wiele czynników wpływa na cenę wykonania usługi czyszczenia powierzchni, niezależnie od tego, czy będzie to czyszczenie ścian, dachów, sufitów, albo mycie elewacji lub czyszczenie podłóg. Cenę wylicza się na różne sposoby.
Cena za metr – co dzięki niej wiemy
Dlaczego większość firm podaję cenę za metr?
Bo to uśredniony, przyjęty standard, który ułatwia porozumiewanie się nam, klientom, z takimi firmami. Wstępnie cena za metr jest pewną wytyczną do rozpoczęcia rozmowy, później zaczynają się schody.
Wyobraźmy sobie, że przedsiębiorca dostaje dziennie kilkanaście, albo kilkadziesiąt różnych ofert. Czy dla każdego zlecenia może poświęcić dwie lub trzy godziny, aby wycenić dokładnie swojej prace? Musiałby do tego mieć sztab ludzi – i co najśmieszniejsze, ich praca również wpływa na cenę naszej usługi.
Tak więc wstępna wycena na metr pozwala wstępnie podzielić klientów. Brutalnie mówiąc, przedsiębiorcy dokonują na nas selekcji – albo nas stać, albo nie. Jeśli będziemy zainteresowani zleceniem, porozmawiamy o szczegółach…
Drugi etap wyceny
W dalszym etapie wyceny mycia elewacji, czy innych powierzchni, oprócz metrażu omawia się inne warunki.
W przypadku czyszczenia powierzchni bardzo istotny jest również stopień zabrudzenia, dlatego firmy w większości podają widełki cenowe. Na przykład w przypadku mycia elewacji zauważmy, że ważny jest czas – od kiedy powierzchnia była ostatnio myta – oraz stopień zabrudzenia. To oznacza, że im więcej mamy glonów na szybach, albo mchu na elewacji, tym droższa będzie usługa, bo nie jest to już takie proste jak czyszczenie tynku z kurzu.
W bliższym rozpoznaniu miejsca pracy firma może stwierdzić, że ograniczony jest na przykład dostęp do wody, albo nie ma miejsca na postawienie rusztowania, czy dźwigu, co znacznie wpływa na cenę. Za umycie jednego metra kwadratowego możemy zamiast 15 zł złotych zapłacić wtedy 22 – to aż 30% więcej!
Podsumowanie procesu wyceniania
Tym obrazem chcemy państwu pokazać, że nie należy koniecznie kierować się „ceną za metr” i wierzyć, że będzie ona najniższa, mimo wszystkim przeciwnością losu.
Specjalistyczne firmy jak na przykład SCO CLEANUP, chcąc zapewnić wysoką jakość usługi muszą dokonać oględzin obiektu przed dokonaniem ostatecznej wyceny. W wielu przypadkach cena ta rzeczywiście jest niska, jeżeli nie ma komplikacji w pracy. Natomiast gdy takie się pojawiają od razu się zwiększa. Powinniśmy tutaj zbadać specjalistę, czy aby nie naciąga nas na cenę, a on z kolei powinien mieć dobra argumenty uzasadniające koszt.