Tak, ten tytuł to nie żart. Naprawdę da się zorganizować dzień tak, żeby mieć czas na wszystko. Wymaga to od nas co prawda odrobiny konsekwencji, sporej dozy samodyscypliny i zmiany wcześniejszych przyzwyczajeń, ale jest jak najbardziej wykonalne.
Zaplanuj wszystko… dzień wcześniej
Wbrew pozorom naprawdę sporo czasu można zaoszczędzić, gdy przeznaczymy chociaż kilkanaście minut na planowanie dzień wcześniej. Jak to zrobisz zależy tylko i wyłącznie od twoich preferencji – aplikacji na telefony, które pomagają zorganizować dzień, jest od groma, żeby wymienić tylko Wunderlist i SolCalendar, ale tradycyjne kalendarze książkowe też sprostają zadaniu. Plus mają tę zaletę, że nie rozpraszają nas powiadomieniami z Facebooka.
Bądź konsekwentny
Zorganizowanie swojego dnia i ubranie go w ścisłe ramy czasowe jest trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Co gorsza, wymaga od nas konsekwencji i systematyczności. Nie zrażaj się już na samym początku i pilnie planuj swoje obowiązki. Z czasem dostrzeżesz, że wypracowałeś system i jesteś coraz bardziej produktywny.
Znajdź czas na odpoczynek
Nie jesteśmy robotami i każdy z nas musi przynajmniej część czasu przeznaczyć na odpoczynek. Co więcej – najlepiej ten odpoczynek zaplanować, żeby potem nie mieć wymówki. Jeśli idziesz do kina, kup bilety wcześniej, żeby już nie było odwrotu. I nie zapomnij o aktywnym wypoczynku na świeżym powietrzu.
Podziel obowiązki
Jeśli czujesz, że nie dajesz rady, naucz się delegować zadania. Problem z tym mają zwłaszcza perfekcjoniści, którzy lubią rzeczy po swojemu. Może twoi współpracownicy albo rodzina wykonają zadania trochę inaczej niż ty, ale to wcale nie oznacza, że gorzej.