Jeśli pracujesz w domu i zastanawiasz się, jak stworzyć przytulny kącik, w którym będziesz wykonywać swoje obowiązki, koniecznie przeczytaj nasz najnowszy artykuł.
Wydziel miejsce do pracy
Nie każdy ma na tyle miejsca w domu, żeby przeznaczyć osobny pokój na gabinet, ale nawet na małej przestrzeni warto wydzielić osobny kącik do pracy. Oddzielimy się w ten sposób od hałasów w mieszkaniu i wszystkich tych rzeczy, które mogą nas rozpraszać.
Pozostaje jednak pytanie: jak to zrobić, dysponując niewielkim metrażem? Sposobów jest przynajmniej kilka. Możesz oczywiście postawić ściankę działową, ale wymaga to sporo pracy i remontu z prawdziwego zdarzenia, możesz też przeznaczyć na ten cel wnękę i zamknąć ją chociażby przesuwanymi drzwiami w stylu japońskim. Jednak obydwa te rozwiązania mogą się nie sprawdzić przy naprawdę maciupkich mieszkaniach – w nich lepiej postawić parawan, który oddzieli cię od reszty pokoju i wydzieli spokojny zakątek.
Zadbaj o swój komfort
Niezależnie od tego, czy w domu pracujesz cały czas czy tylko od czasu do czasu przynosisz pracę z biura do domu, musisz zadbać o swój komfort. Siedzenie w przykurczonej pozycji na kanapie z laptopem na kolanach sprawdzi się tylko na krótszą metę. Co gorsza, może być powodem wad postawy, zbytniego obciążenia mięśni szkieletowych i problemów ze stawami. Zdecydowanie lepiej stworzyć kącik do pracy z prawdziwego zdarzenia, czyli z biurkiem, wygodnym krzesłem i szafkami na dokumenty.
Wybór biurka do domu to dość istotna sprawa, ale najważniejsze jest wygodne krzesło. Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim na ilość płaszczyzn regulacji – idealne krzesło powinno dawać możliwość opuszczenia i podniesienia siedziska oraz regulacji kąta oparcie. Wskazane są także podłokietniki.
Jeśli natomiast chodzi o biurko, musimy pamiętać tylko o jednym – musi ono gwarantować podparcie do nadgarstków, czyli dawać możliwość położenia klawiatury w taki sposób, by od krawędzi blatu było przynajmniej 10 centymetrów miejsca na oparcie rąk.
Równie istotne jest także zapewnienie sobie odpowiedniej ilości miejsca na przechowywanie. Półki, szafki i segregatory na dokumenty to podstawa. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – bez nich twój kącik do pracy z przytulnego szybko przemieni się w zagracony. A w takich warunkach nie sposób pracować.