Technologia

Tworzenie skutecznej reklamy

Gdyby istniał jeden gwarantujący sukces przepis na skuteczną reklamę, wszyscy producenci korzystaliby z niego, a wszelkie dobra rozchodziłyby się jak świeże bułeczki. Jednoznacznych zaleceń co do reklamy nie ma, ale marketingowcy znają wiele praktycznych wskazówek, które pozwolą nam na stworzenie takiej reklamy, która zaciekawi klienta i zachęci go do zakupu.

Badanie marketingowe

Aby stworzyć odpowiednią reklamę, musimy najpierw poznać grunt, na jaki ona padnie. W odczytaniu potrzeb naszej grupy docelowej na pewno pomoże nam badanie marketingowe. Możemy zlecić wykonanie go specjalistycznej firmie.

Wesoło czy smutno?

Pewnie zastanawiamy się, czy klient po obejrzeniu naszej reklamy powinien być w dobrym czy w złym nastroju. Zależnie od konstrukcji przekazu reklamowego, może on powodować pozytywne lub negatywne odczucia.
Jeśli wprowadzimy za pomocą naszej przyjaznej, zabawnej reklamy klienta w świetny nastrój, będzie on bardziej podatny na komunikaty perswazyjne, także te dotyczące naszego produktu. Odmienną taktyką jest wywołanie w grupie odbiorców strachu i podanie rozwiązania, jak można poradzić sobie z danym problemem (oczywiście najlepiej za pomocą naszego produktu).

Odpowiednie miejsce

Zastanówmy się, z jakich środków przekazu najczęściej korzystają przedstawiciele grupy, do której chcemy dotrzeć. Reklamy dla młodzieży szczególnie dobrze sprawdzają się w internecie. Z kolei rzadziej korzystają z tego medium ludzie starsi.
Jeśli sprzedajemy jakieś specjalistyczne produkty, warto pomyśleć o ogłoszeniu się w miejscu, do którego zaglądają właśnie ludzie zajmujący się zawodowo lub interesujący się danymi zagadnieniami.

Układ

Dość jasne są wskazówki w reklamie papierowej dotyczące rozkładu tekstu i obrazu. Elementy związane z napisami, logo firmy powinny znaleźć się po prawej stronie reklamy. Natomiast obrazy umieszczamy raczej po lewej. Ta zasada wynika ze specyficznego działania ludzkich komór mózgowych i skrzyżowania nerwu wzrokowego.

Szybka reakcja

Swój produkt można wypromować także szybko reagując na reklamy konkurencji czy wydarzenia na świecie. Przykładem takiej reklamy w odpowiedzi, która zapoczątkowała jednocześnie reklamę agresywną jest stary przekaz Parkera. Marka Waterman reklamowała wówczas swój produkt jako niezwykle wytrzymały – padło nawet zdanie, że pióro Waterman można wyrzucić z dziesiątego piętra i nadal będzie działało bez szwanku. Parker szybko odpowiedział reklamą, którą można streścić w słowach „wyrzuć więc swojego Watermana z dziesiątego piętra i zacznij pisać Parkerem”.

Nie ma zatem jednej reguły dotyczącej formułowania skutecznych reklam. Zasad rządzących światem reklamy jest bardzo wiele. Dużo zależy od grupy docelowej, do której kierujemy nasz przekaz. Znaczenie mają także pewne kwestie związane z psychologią, między innymi specyficzną budową ludzkiego mózgu. Przy konstruowaniu swojej reklamy warto zatem zaznajomić się z tego rodzaju zasadami. Pomogą one nam stworzyć jak najbardziej skuteczny przekaz reklamowy, który klienci zapamiętają na długo.

http://lamari.pl sprawdź http://lubsacro.pl ortodoncja katowice opakowania ozdobne