Ciekawe

Towar musi być odpowiednio spakowany

Sięgając po towar ze sklepowej półki wiele osób zastanawia się, jaką drogę przebył od miejsca produkcji do momentu, w którym stoi gotowy do sprzedaży. Po opuszczeniu taśmy produkcyjnej towar trafia do przeznaczonego dla niego opakowania. Później do kartonu, na paletę i wyrusza w podróż do punktu sprzedaży.

Ostatni etap pakowania to nic innego, jak konfekcjonowanie produktów. W zależności od miejsca, do którego ma trafić zamówienie, produkty mogą być segregowane i układane w odpowiednie zestawy. W zależności od firmy świadczącej tego typu usługę, konfekcjonowanie produktów odbywa się ręcznie, przy czym angażowani są pracownicy lub za pomocą specjalnych maszyn i linii pakującej.

Konfekcjonowanie towarów może odbywać się różnymi metodami. Każda z nich dopasowana jest do rodzaju produktu, który ma zostać zapakowany. Nie bez znaczenia będzie tu również typ opakowania i sposób, w jaki odbywać się ma dystrybucja towaru. Realizując zlecenie, jakim jest konfekcjonowanie logistyka jest elementem, którego nie można pominąć. Towar musi bowiem zostać tak posortowany i popakowany, by trafić na odpowiedni transport.

Często konfekcjonowanie towaru jest oferowane na terenie np. portów, gdzie przygotowuje się wysyłki. Produkty trafiają do opakowań zbiorczych i na jednej palecie płyną statkiem do odbiorcy. Na miejscu towar jest rozpakowywany i ponownie sortowany. Pod uwagę brane są potrzeby kolejnych odbiorców i odpowiednio do nich realizuje się kolejne konfekcjonowanie produktów.

Konfekcjonowanie towaru jest dobrym momentem, by poszczególne produkty połączyć w pakiety promocyjne lub dołączyć do nich próbki, które mają pojawić się w ofercie producenta. Pracownicy firmy realizującej tę usługę dopilnują, by w opakowaniu zbiorczym, które wysłane zostanie do odbiorcy, znalazły się dokładnie takie pakiety, jakich zażyczył sobie klient.

Wybierając firmę, która zajmie się konfekcjonowaniem warto sprawdzić, jakie opinie na jej temat mają dotychczasowi klienci. Odpowiednie przygotowanie do transportu i opakowanie produktów ma szczególne znaczenie w asortymencie z branży spożywczej, która cechuje się krótkimi terminami przydatności do spożycia i często specjalnymi warunkami transportu. Tu bardzo ważne jest, by konfekcjonowanie logistyka odpowiednio wspierała.