Biznes

Kolorystyka długopisów reklamowych – co mówi o firmie?

Znane na całym świecie marki takie jak: Nike, Coca-Cola, IBM, Lufthansa czy McDonald’s, zatrudniają najlepszych specjalistów od wizerunku, którzy dbają nie tylko o przygotowywanie nowych kampanii reklamowych, ale także o przestrzeganie zasad zawartych w księdze corporate identity podczas produkcji nawet tak błahych gadżetów jak długopisy z nadrukiem.

Niewielkie firmy zwykle nie posiadają takich ksiąg ani specjalistów od kreowania wizerunku marki, dlatego też, jeśli chcą dobrze zapisać się w świadomości klientów, powinny zapoznać się z tym, jak dobierać kolor gadżetów reklamowych do wartości, jakie chce przypisać swoim produktom lub usługom dane przedsiębiorstwo.

Znaczenie barw

Niebieskie długopisy z nadrukiem przypisuje się markom, których wartościami dodanymi są stabilność, uczciwość i zaufanie, natomiast zielone gadżety idealne oddadzą charakter firm ekologicznych, oferujących relaks, zdrowie, świeżość. Czerwień jest symbolem pasji, energii i odwagi, pomarańczowy – przyjaźni, radości i produktywności, natomiast żółty kolor powinien zdobić długopisy z nadrukiem wybierane przez firmy ceniące sobie ciepło i optymizm.

Purpura doskonale oddaje za to kreatywność, mądrość i pewnego rodzaju „królewski” przekaz marki, szarość łączy się z autorytetem, dojrzałością i stabilizacją, a czerń – symbolizuje siłę, prestiż i elegancję. Czasem dobrym wyborem może okazać się też zamówienie wielobarwnych długopisów z nadrukiem – dzieje się tak przede wszystkim, gdy firma ma różnorodną i kompleksową ofertę (np. mBank, Google czy Microsoft).

Dlaczego kolor długopisu jest ważny?

Kolor długopisu z nadrukiem jest ważny głównie z tego powodu, że prawie 80 procent klientów podejmuje decyzje zakupowe jedynie w oparciu o to, jakim kolorem posługuje się dana marka. Czynnik ten jest więc niezwykle istotny z punktu widzenia każdego przedsiębiorstwa. Pozwala on bowiem dotrzeć marce do jej grupy docelowej i zachęcić ją do stania się stałym odbiorcą produktów danej firmy.

Warto zaznaczyć, że zamówienie gadżetów w barwach niepasujących do filozofii danej marki oraz nieoddających jej wartości dodanych może sprawić, że nie przyniosą one oczekiwanych rezultatów promocyjnych. Może się bowiem okazać, że klienci zapamiętają logo firmy i zapoznają się z jej ofertą, jednak niespójność w przekazie gadżetów i produktów sprawi, że zniechęcą się oni do sięgnięcia po nie. Z tego powodu nawet pozornie mało istotny aspekt, jak kolor długopisu reklamowego z logo przedsiębiorstwa, może zaważyć na tym, czy kampania promocyjna z gadżetami będzie skuteczna, czy też nie.

Tekst powstał we współpracy z firmą Pola Studio