Home / Biznes / Jak zachęcić do wejścia do sklepu?

Jak zachęcić do wejścia do sklepu?

Kiedy zakładamy nowy sklep lub punkt usługowy, jednym z głównych zadań, jakie na nas czeka jest pozyskanie klientów. Nie jest to łatwe. Obecnie na rynku mamy ogromną konkurencję. W jaki sposób zatem możemy zachęcić klientów, aby zatrzymywali się i wchodzili właśnie do naszego sklepu?

Lokalizacja

Jeżeli stoimy jeszcze przed wyborem lokalu, w którym będziemy prowadzić biznes, warto zastanowić się dobrze, zanim podejmiemy tę decyzję. Zazwyczaj najdroższy jest koszt najmu powierzchni w dużych galeriach handlowych. Dla niedawno założonej firmy, o której nie słyszeli jeszcze klienci wynajmowanie takiego lokalu jest zatem dość ryzykowne – możliwe, że nie zarobimy nawet tyle, aby pokryć opłaty, a przecież biznes musi zarabiać. Z drugiej strony, w dzisiejszych czasach klienci są wygodni i nawet jeśli nasz sklep będzie atrakcyjny, istnieje małe prawdopodobieństwo, że zechcą przyjeżdżać do niego na drugi koniec miasta.

W wyborze lokalizacji ważny jest również profil punktu, który chcemy prowadzić. Lokale takie jak kiosk z prasą czy sklep spożywczy mogą równie dobrze funkcjonować w centrum miasta i na jego obrzeżach – wszędzie ludzie kupują papierosy, prasę i jedzenie. Jeżeli jednak planujemy założenie luksusowego butiku, stawiajmy raczej na centrum dużego miasta lub bogatsze dzielnice. Raczej nie zyskamy popularności w niewielkiej wsi, w której ludzie mają problem ze znalezieniem pracy.

Stojak reklamowy

Kiedy już wybierzemy punkt w odpowiedniej lokalizacji, warto zadbać o to, aby był on opatrzony jakąś reklamą. Tanim sposobem jest wystawienie przed lokal stojaka reklamowego. Co możemy na nim umieścić? Krótką, treściwą zachętę do wejścia. Może znaleźć się tam informacja o promocji dnia, oferowanych usługach lub dowcipne zaproszenie. To ostatnie może nie jest szczególnie konkretną informacją, ale klienci często doceniają takie sympatyczne detale. Stojak reklamowy warto więc wykorzystać właśnie w taki sposób.

Miła obsługa

Nie ma chyba dzisiaj produktu, na który ktoś miałby całkowity monopol. Nawet jeśli na rynku pojawia się jakaś nowoczesna innowacja, po chwili mamy również konkurencyjne podróbki. W jaki sposób można być więc unikatowym i zachęcić klienta do przychodzenia do nas?
Duże znaczenie ma dzisiaj rzetelna i miła obsługa. Klienci oczekują fachowej porady, ale również uśmiechu, dowcipu, cierpliwości. Lubią czuć się wyjątkowo, tak, jakbyśmy to właśnie na nich czekali. Pozwólmy więc im na to i traktujmy każdego klienta z dużym szacunkiem i życzliwością – to na pewno zaprocentuje.

Jeżeli podobał Ci się artykuł powinieneś zainwestować w stojak reklamowy – Brooklyn